Βασίλης Βάιλας
Μεσημεριάζει και ο Πόλις σου ταιριάζει. Πολύ μουσική, λιγότερο μπλα-μπλα με νόημα όμως να ο λόγος για να χαμογελάς τα μεσημέρια σου.
closeListeners:
Top listeners:
Radiopolis Player ΡΑΔΙΟ ΠΟΛΙΣ 99,4
Από τις ταινίες της Αλίκης Βουγιουκλάκη μέχρι τα μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη ήταν ιδιαίτερα συνηθισμένο για τους πρωταγωνιστές των ταινιών της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου να ερμηνεύουν κάποια τραγούδια.
Μάλιστα, όπως φάνηκε στην πράξη, δεν είναι λίγες οι φορές που αυτά τα τραγούδια ξεχώρισαν, έγιναν μεγάλες και διαχρονικές επιτυχίες, γράφοντας τη δική τους ιστορία και κάνοντάς μας να «ξεχνάμε» ότι παρουσιάστηκαν στο κοινό μέσα από μια ταινία και όχι από έναν δίσκο.
Κάποια από τα τραγούδια που ακολουθούν και είναι μόνο μερικά ενδεικτικά παραδείγματα τα ερμήνευσαν οι μεγάλοι σταρ της εποχής που ήδη βρίσκονταν στο απόγειο της δόξας τους.
Άλλα πάλι τα ερμήνευσαν τραγουδιστές, οι οποίοι έμελλε τις επόμενες δεκαετίες να αφήσουν τη σφραγίδα τους στο ελληνικό πεντάγραμμο, αλλά την εποχή που τραγούδησαν τα εν λόγω κομμάτια βρίσκονταν στα πρώτα τους βήματα, βλέποντας τις μετοχές τους να εκτινάσσονται.
Στις «Διπλοπενιές» η «μεθυσμένη» Αλίκη Βουγιουκλάκη κατεβάζει από την πίστα την «πλούσια» Ρίκα Διαλυνά που προσπαθεί να ξελογιάσει τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ και του τραγουδάει τον «Λευτέρη» σε μουσική Σταύρου Ξαρχάκου και στίχους Νίκου Γκάτσου.
Η συγκεκριμένη σκηνή από την ταινία που προβλήθηκε το 1966 έχει γράψει ιστορία, ενώ ήταν μόνο η αρχή για την τεράστια επιτυχία του συγκεκριμένου τραγουδιού, το οποίο κυκλοφόρησε σε δίσκο με τη φωνή της Βίκυς Μοσχολιού.
Ο λόγος που δεν το ηχογράφησε η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν το γεγονός ότι τότε ανήκε σε διαφορετική δισκογραφική εταιρεία. Όπως και να έχει, όμως, οι στίχοι έχουν γίνει εδώ και χρόνια σλόγκαν.
Ο Τόλης Βοσκόπουλος και η Ζωή Λάσκαρη έζησαν έναν μεγάλο έρωτα από το 1970 έως το 1973. Το 1971 στην ταινία «Μαριχουάνα Στοπ» ο μετέπειτα «Άρχοντας» του ελληνικού πενταγράμμου της τραγουδάει «Το Φεγγάρι Πάνωθέ Μου», ενώ εκείνη χορεύει ζεϊμπέκικο με την εν λόγω σκηνή να είναι από τις πλέον «κλασικές» του ελληνικού κινηματογράφου.
Το τραγούδι σε μουσική Μίμη Πλέσσα και στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου είχε συμπεριληφθεί το 1970 στον δίσκο του Τόλη Βοσκόπουλου «Αδέλφια μου, Αλήτες Πουλιά» και αποτέλεσε σήμα – κατατεθέν για την καριέρα του.
Όποιος δε είχε δει τον αγαπημένο καλλιτέχνη live σε νυχτερινά κέντρα που εμφανιζόταν, θα είχε παρατηρήσει ότι και μόνο που έπαιζε η εισαγωγή, «γκρεμιζόταν» το μαγαζί. Τα πιο πρόσφατα χρόνια το τραγούδι κυκλοφόρησε σε επανεκτέλεση τόσο από την Ελένη Δήμου όσο και από τη Νατάσα Θεοδωρίδου.
Θεωρείται από τα πλέον «κλασικά» τραγούδια της Μαρινέλλας, η οποία το ερμήνευσε μοναδικά το 1968 στην ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, «Γοργόνες και Μάγκες».
Η μουσική είναι του Μίμη Πλέσσα και οι στίχοι του Λευτέρη Παπαδόπουλου, ενώ λέγεται ότι η τότε καστανή Μαρινέλλα το ερμήνευσε μία και μοναδική φορά, αφού απλά δεν… χρειάστηκε δεύτερη.
Το συγκεκριμένο τραγούδι εκτόξευσε την καριέρα της «μεγάλης κυρίας του ελληνικού πενταγράμμου» και μάλιστα, σύμφωνα με τη Wikipedia, η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη που στη δεύτερη προβολή της ταινίας, ο τίτλος της άλλαξε σε «Η Πέτρα».
Μπορεί ο Φιλοποίμην Φίνος να θεωρούσε τη Ρένα Βλαχοπούλου αντιεμπορική, όμως, ο Γιάννης Δαλιανίδης την επέβαλε και δικαιώθηκε.
Το 1966 στο «Ραντεβού στον Αέρα» η «Τζένη» Ρένα Βλαχοπούλου εμφανίζεται σε μια παράσταση μπροστά σε σμηνίτες ως η σταρ του κινηματογράφου, ερμηνεύοντας το «Έχω Στενάχωρη Καρδιά», αλλά όταν κατά λάθος τραβιέται το καλώδιο, η ίδια σκορπάει άφθονο γέλιο προσπαθώντας να τα «μπαλώσει».
Βέβαια, ήταν η δεύτερη φορά που η Ρένα Βλαχοπούλου ερμήνευσε σε ταινία το εν λόγω τραγούδι -σε μουσική Μίμη Πλέσσα και στίχους Γιάννη Δαλιανίδη- αφού το είχε πει πρώτη φορά νωρίτερα το 1963 στην ταινία «Μερικοί το Προτιμούν Κρύο», το πρώτο μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη, στα πρότυπα των αντίστοιχων χολιγουντιανών παραγωγών.
Το τραγούδι αγαπήθηκε από το κοινό, είναι πλέον «κλασικό» και ταυτίστηκε με τη φωνή της αγαπημένης ηθοποιού.
Το «Τόσα Καλοκαίρια» γράφτηκε για να «ντύσει» μία σκηνή από τη θρυλική ταινία της Φίνος Φιλμ, «Γοργόνες και Μάγκες», και κατέληξε να γίνει ένα από τα πλέον κλασικά ελληνικά τραγούδια.
Το ερμήνευσε μοναδικά ο Δάκης και η σκηνή που χορεύει η Μαίρη Χρονοπούλου στα σοκάκια της Ύδρας στο πλευρό του Λάκη Κομνηνού θεωρείται το πρώτο ελληνικό βίντεο κλιπ.
Τη μουσική του τραγουδιού έγραψε ο Μίμης Πλέσσας και τους στίχους ο Λευτέρης Παπαδόπουλος. To 2021 οι Onirama διασκεύασαν το τραγούδι και στο βίντεο κλιπ που γυρίστηκε στην Κύθνο αυτή τη φορά πρωταγωνίστησαν η Εβελίνα Παπούλια και ο Θοδωρής Μαραντίνης.
Το συγκεκριμένο τραγούδι δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις αφού έχει ταυτιστεί με τη φωνή της αξέχαστης Μαίρης Χρονοπούλου, η οποία όσο το τραγουδάει στην ταινία «Μια Κυρία στα Μπουζούκια» το 1967, «τα ρίχνει» στον Φαίδωνα Γεωργίτση, ενώ η Ζωή Λάσκαρη «σκάει» από τη ζήλια της και πίνει ασταμάτητα για να αντέξει.
Η μουσική και σε αυτό το τραγούδι, το οποίο γνώρισε τεράστια επιτυχία, είναι του Μίμη Πλέσσα, ενώ οι στίχοι του Λευτέρη Παπαδόπουλου. Μάλιστα, όπως είχε δηλώσει η Μαίρη Χρονοπούλου στο «Ενώπιος Ενωπίω» πριν μερικά χρόνια είναι το μόνο τραγούδι, ερμηνευμένο από ηθοποιό, το οποιο έχει ξεπεράσει τα 3.000.000 views στο YouTube.
Ωστόσο, η μεγάλη σταρ δεν είχε κρύψει πως η ταύτισή της με το εν λόγω τραγούδι κατέστρεψε την προσωπική της ζωή αφού οι άντρες τη θεωρούσαν «αρπακτική γυναίκα».
Το 1970 στην ταινία «Ορατότης Μηδέν» με πρωταγωνιστή τον Νίκο Κούρκουλο ο Στράτος Διονυσίου ερμηνεύει το τραγούδι «Βρέχει Φωτιά στη Στράτα μου», το οποίο «ντύνει» τη σκηνή που ο πρωταγωνιστής βάζει φωτιά στα ρούχα του.
Ο Νίκος Φώσκολος δεν ήθελε ορχηστρική μουσική για τη σκηνή, αλλά ένα τραγούδι που να περιλαμβάνει τη φράση «κύμα πικρό». Τη μουσική έγραψε ο Μίμης Πλέσσας, τους στίχους ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, οι οποίοι το έγραψαν σε μία ημέρα.
Ο Στράτος Διονυσίου το ερμήνευσε χωρίς πολλές πρόβες, ενώ είδε τη δημοτικότητά του να εκτοξεύεται χάρη σε αυτό. Αμέσως μετά την πρεμιέρα της ταινίας ο τραγουδιστής έκανε συμφωνία με την ΕΜΙ, αλλά και τον Μίμη Πλέσσα και έτσι το τραγούδι κυκλοφόρησε σε δισκάκι 45 στροφών και έχει χαρακτηριστεί ίσως το καλύτερο ζεϊμπέκικο.
Το συγκεκριμένο τραγούδι το ερμήνευσαν πρώτα η Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης στην ταινία «Μοντέρνα Σταχτοπούτα» το 1965 για να γιορτάσουν την πρόσληψη της πρωταγωνίστριας και έναν χρόνο αργότερα η εθνική σταρ το ξαναείπε στις «Διπλοπενιές» με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ.
Η μουσική είναι του Σταύρου Ξαρχάκου, οι στίχοι του Αλέκου Σακελλάριου και η επιτυχία του απο την πρώτη στιγμή τόσο μεγάλη που ο στίχος «υπομονή και ο ουρανός θα γίνει πιο γαλανός» έχει γίνει σλόγκαν.
Το τραγούδι, το οποίο ταξίδεψε και εκτός συνόρων χάρη στη διεθνή προβολή της ταινίας «Διπλοπενιές», ερμήνευσαν αργότερα τόσο η Μαρινέλλα όσο και ο Σταμάτης Κόκοτας.
Το 1960 στην ταινία «Ποτέ την Κυριακή» η Μελίνα Μερκούρη ερμηνεύει τα «Παιδιά του Πειραιά» σε στίχους και μουσική του μοναδικού Μάνου Χατζιδάκι, το οποίο έμελλε να γίνει παγκόσμια επιτυχία και να κερδίσει Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού, το πρώτο βραβείο τραγουδιού που δινόταν σε ξενόγλωσσο τραγούδι.
Βέβαια, το αξιοσημείωτο στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι όσο το λάτρεψε το παγκόσμιο κοινό τόσο το απαξίωνε ο Μάνος Χατζιδάκις αφού δεν του άρεσαν ούτε οι ξένες διασκευές ούτε το γεγονός ότι «έγινε ένα τραγούδι τουριστικής ατραξιόν», όπως είχε πει χαρακτηριστικά, δηλαδή κάτι τελείως ξένο με τον λόγο για τον οποίο γράφτηκε. Το δε Όσκαρ λεγεται ότι το είχε πετάξει στα σκουπίδια και το βρήκαν τυχαία η οικιακή βοηθός του και η αδελφή του.
Όπως και να έχει τα «Παιδιά του Πειραιά» ταυτίστηκαν με τη φωνή της Μελίνας Μερκούρη -αν και πρώτη το είχε ερμηνεύσει η Πόλυ Πάνου- έφτασαν στο Μπρόντγουεϊ χάρη στη θεατρική διασκευή του «Ποτέ την Κυριακή» που ακολούθησε μερικά χρόνια μετά την προβολή της ταινίας και περισσότερα από 60 χρόνια μετά εξακολουθούν να είναι παγκοσμίως από τα πλέον αναγνωρίσιμα ελληνικά τραγούδια.
Πηγή: reader.gr
Written by: admin
Μεσημεριάζει και ο Πόλις σου ταιριάζει. Πολύ μουσική, λιγότερο μπλα-μπλα με νόημα όμως να ο λόγος για να χαμογελάς τα μεσημέρια σου.
close18:00 - 21:00
21:00 - 00:00
00:00 - 07:00
07:00 - 09:00
09:00 - 12:00
12:00 - 15:00
1
Κωνσταντίνος Αργυρός
2
Νίκος Οικονομόπουλος
3
Αντώνης Ρέμος
4
Apon
5
Χρήστος Μάστορας