ΨΗΛΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ...ΝΗΣΤΕΙΑ...

Άγιες μέρες είναι αυτές που διανύουμε, όλοι οι χριστιανοί ετοιμάζονται γι αυτήν τη μεγάλη γιορτή και μπαίνουν σε αυτήν τη δοκιμασία των παθώνείτε από συνήθεια είτε κυρίως από ανάγκη. Έχουμε γενικώς μια ανάγκη σε αυτόν τον κόσμο της παρακμής και του κυνισμού να ξαναγυρνάμε στο παρελθόν και σε άλλες αξίες ...μιας και φτωχαίνει το παρόν. Μια από αυτές τις προαναφερθείσες διαδικασίες είναι και η νηστεία. Η αποχή, δηλαδή, από συγκεκριμένες τροφές και σωματικές απολαυσεις που σκοπό έχει τον εξαγνισμό σώματος και πνεύματος. Δεν είμαι καθόλου ειδική σε θέματα νηστείας και έχω αρκετές απορίες που θέλω εδώ να σας καταθέσω μήπως και ξέρει κανείς από εσάς να μου απαντήσει.
 

Απορία νο 1: η νηστεία που υποτίθεται ότι ενέχει την έννοια της στέρησης, πως είναι δυνατόν να συμβαδίζει με μια πληθώρα νηστίσιμων συμπληρωμάτων και πανάκριβων θαλασσινών; Την εποχή που μιλάμε για τσουρέκια, σοκολατένια αυγά , γάλα σόγιας και ψωμιά χωρίς γλουτένη το τι είναι νηστίσιμο και τι αρτύσιμο, τι αμαρτωλό και τι ευσεβές είναι για μένα τελικά μια σπαζοκεφαλιά.
 

Απορία νο 2: γιατί τελικά η νηστεία να μας επηρεάζει μόνο επιφανειακά; Γιατί να μην αγγίζει το μεδούλι της ανθρωπιάς; Γιατί να μην νηστεύουμε και από κακοπροαίρετα σχόλια και κουτσομπολιά; Σε μια κοινωνία που βρίθει από κακεντρέχεια, αν τα πολλά λόγια ήταν φτώχια, εμείς μάλλον θα ήμασταν κουρελήδες και μπατίρηδες. Αν θέλουμε, αγαπημένοι μου, να μας συγχωρέσει ο Θεός, δεν αρκεί να κόψουμε το κρέας. Πρέπει, πρώτα, να αναγνωρίσουμε εμείς οι ίδιοι τον σκιώδη, ανεπαρκή, ελλιπή εαυτό μας και μετά να ξεκινήσουμε να διορθώνουμε τα κακώς κείμενα. Αυτό νομίζω πως είναι το ξεκίνημα για τη διαδικασία της συγχώρεσης. 'Η κάνω λάθος;;;
 

Απορία νο 3: Γιατί η νηστεία να συμπεριλαμβάνει και το σεξ; Πριν με καταδικάσεις, να σου πω ότι μπορώ να επιβιώσω και χωρίς αυτό και με θεωρώ απολύτως ικανή να συγκρατήσω τις όποιες ορμές μου και να διαφεντεύσω τη λίμπιντο μου, απλά πάντα αναρωτιόμουν γιατί αυτό το προαιώνιο ανθρώπινο ένστικτο να είναι δεκτό μόνο για τη διαιώνιση του είδους και κατά τα άλλα παντελώς ανήθικο, ασεβές και βρώμικο; Ο πατέρας μου πάντα έλεγε ότι πολιτισμός είναι η συγκράτηση των ενστίκτων. Όλων των ενστίκτων. Συμφωνώ, αλλά εν μέρει. Εγώ υπεραμύνομαι της άποψης μου ότι η ηθική έχει όρια ρευστά και πάνω απ' όλα βαδίζει παράλληλα με την εκάστοτε εποχή και κουλτούρα. Και ας μην παραβλέπουμε ότι έχει να κάνει με την παιδεία και την προσωπικότητα του κάθε ατόμου χωριστά, ίσως και με τα προσωπικά του βιώματα. Οπότε, πως ακριβώς κρίνεται το σεξ ανήθικο και για ποιο λόγο; Γιατί, λοιπόν η νηστεία θα πρέπει να στηρίζεται σε ιδεολογικές παρωπίδες και να αναμασά την παρωχημένη χριστιανική ηθική;
 

Απορία νο 4: Αφού η νηστεία έχει την έννοια της εγκράτειας, εμείς, οι Έλληνες, πώς παραμένουμε κατά βάση μια χώρα πλαδαρών ανθρώπων, σαβουροφάηδων, προσκολλημένων στις απολαυσεις και στις πολυτέλειες ενός τρόπου ζωής που εκ των πραγμάτων πλέον δεν μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε; Πώς γίνεται να τρώμε-κυριολεκτικά και μεταφορικά- και ενώ ανεβαίνουν οι φόροι εμείς να κάνουμε ουρές για να γεμίσουμε τα Καγιέν, ενώ παραμένουμε πρώτοι στην Ευρώπη στην κατανάλωση τροφίμων και ποτών;
 

Αυτό που θέλω να πω και εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως για να εξασφαλίσουμε τον εξαγνισμό του σώματος και κατ επέκτασιν τη σωτηρία της ψυχής θα πρέπει να προσπαθήσουμε πιο ουσιαστικά και να ψάξουμε πιο βαθειά. Προς το παρόν, μάλλον, βολευόμαστε στα υπάρχοντα 'τεχνάσματα' της νηστείας και την αφήνουμε να λειτουργεί περιοριστικά απέναντι στα πράγματα. Για μένα το σημαντικό είναι να μείνεις πιστός στη δική σου νηστεία. Να συνειδητοποιήσεις τι είναι σημαντικό για σένα και από ποια πράγματα αξίζει να νηστέψεις.
 
Γράφει η Βίκυ Δούκα
 
 
BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS