Ξεκινά η κατασκευή των δύο κυκλικών κόμβων στην ΠΕΟ Λάρισας – Βόλου

Στην κατασκευή δυο κυκλικών κόμβων στην Παλαιά Εθνική Οδό (ΠΕΟ) Λάρισας – Βόλου προχωρά η Περιφέρεια Θεσσαλίας, βελτιώνοντας την συγκοινωνιακή ασφάλεια στα σημεία αυτά.
 
Συγκεκριμένα ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός υπέγραψε την σύμβαση συνολικού προϋπολογισμού 1.430.000,00 € για το εν λόγω έργο το οποίο υλοποιείται με πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Αντικείμενο του έργου αποτελεί η τροποποίηση (δύο) 2 ισόπεδων κόμβων στον Πλατύκαμπο (δρόμος προς Αγιά) και στη Χλόη, μορφής σταυρού, σε κυκλικούς επί της Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου.
 
Σε δηλώσεις του ο κ. Αγοραστός σημείωσε τα εξής: «Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο για την ασφαλέστερη επικοινωνία των ανθρώπινων κοινοτήτων και την μεταφορά των εμπορευμάτων. Η κατασκευή των δύο αυτών κόμβων κρίθηκε απαραίτητη λόγω του ιδιαίτερα αυξημένου κυκλοφοριακού φόρτου της οδού και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά στα σημεία αυτά. Με τους κυκλικούς κόμβους, εξυπηρετείται καλύτερα η κυκλοφορία και μειώνεται η πιθανότητα των ατυχημάτων. Οι κυκλικοί κόμβοι έχουν το πλεονέκτημα της αναστροφής των οχημάτων με ασφάλεια, ενώ καταργούν τους φωτεινούς σηματοδότες άρα και την περιβαλλοντική ρύπανση λόγω της αναμονής. Είναι ακόμα ένα έργο της Περιφέρειας Θεσσαλίας που ρίχνει χρήμα στην τοπική οικονομία και δημιουργεί θέσεις εργασίας».
 
Παράλληλα ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη εργολαβίες συνολικού προϋπολογισμού 3,5 εκατ. ευρώ για την βελτίωση της Παλαιάς Εθνικής οδού Βόλου Λάρισας, ενώ έχει εξασφαλισθεί η πίστωση για την εκπόνηση μελέτης βελτίωσης της Π.Ε.Ο, η οποία θα πραγματοποιηθεί από τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
 
Παρόντες κατά την υπογραφή της σύμβασης ήταν η Αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας και Σποράδων Δωροθέα Κολινδρύνη, οι θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες Γιώργος Λαδόπουλος και Απόστολος Μπέμπης, οι προϊστάμενοι της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Αλεξόπουλος και Καρρά, καθώς και οι κατασκευαστές.
 
 
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
 
Στο φυσικό αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας περιλαμβάνονται :
• Η διαμόρφωση του Ι/Κ προς Αγιά σε κυκλικό κόμβο εξωτερικής διαμέτρου D=46m , με το οδόστρωμα να έχει πλάτος b=10m περιλαμβάνοντας 2 λωρίδες κυκλοφορίας των 5,00m. Η κεντρική νησίδα κυκλικής μορφής είναι διαμέτρου d=26,00m και περιβάλλεται από υπερβατή ζώνη πλάτους 3,0m.
• Η διαμόρφωση του Ι/Κ Χλόης σε κυκλικό κόμβο εξωτερικής διαμέτρου D=40m , με το οδόστρωμα να έχει πλάτος b=10m περιλαμβάνοντας 2 λωρίδες κυκλοφορίας των 5,00m. Η κεντρική νησίδα κυκλικής μορφής είναι διαμέτρου d=20,00m και περιβάλλεται από υπερβατή ζώνη πλάτους 3,0m.
• Και στους δύο κυκλικούς κόμβους προβλέπεται η τοποθέτηση οριζόντιας – κατακόρυφης μόνιμης σήμανσης , Συστημάτων Ασφάλειας Οχημάτων ( Σ.Α.Ο) ,ενώ για την βελτίωση του φωτισμού των κόμβων θα γίνει εγκατάσταση νέων Φωτιστικών Σωμάτων οδοφωτισμού, με φωτεινές πηγές τεχνολογίας διόδων φωτοεκπομπής τύπου L.E.D. ,για την βελτίωση οδικής ασφάλειας .
 
Τα πλεονεκτήματα των κυκλικών κόμβων έναντι των σηματοδοτούμενων είναι:
1. Η αυξημένη ασφάλεια αποτελεί ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των κυκλικών κόμβων, σε σχέση με άλλα είδη κόμβων, εξ' αιτίας της μικρής ταχύτητας που επιβάλλουν, ενώ παρουσιάζουν λιγότερα συνολικά σημεία εμπλοκής και εξάλειψη εμπλοκών αριστερής στροφής.
2. Η δυνατότητα αναστροφής, η οποία έχει εξαιρετική σημασία κατά μήκος των οδών.
3. Ότι δεν απαιτείται φωτεινή σηματοδότηση των ισόπεδων κόμβων (μείωση του χρόνου αναμονής, μείωση του κόστους συντήρησης, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορύπανσης).
4. Ότι παρέχεται η δυνατότητα ομαλής μείωσης της ταχύτητας.
5. Ότι απαιτούν λιγότερο χώρο αποθήκευσης για ουρές στις προσβάσεις των κόμβων, επιτρέποντας μικρότερες αποστάσεις μεταξύ κόμβων .
 
Η προθεσμία περαίωσης του έργου είναι δώδεκα μήνες.
 
 
Πηγή: ert.gr